In 2018 zal Anaf zijn 45-jarig bestaan vieren, het wordt een jaar om niet te vergeten!

Reeds meer dan 30 jaar bevindt ons hoofdkantoor zich in onze gebouwen aan de Brugstraat te Oeselgem.

Op onze huidige locatie heeft ons bedrijf zich kunnen ontwikkelen als één van de meest innoverende spelers in de sector van deuren en deurpanelen. Luisteren naar klanten, 10 jaar vooruitkijken, zich aanpassen en innoveren zijn basis geweest van dit succes. In 2016 rondde Anaf namelijk voor het eerst in haar bestaan de kaap van de 800.000 EUR recurrente EBITDA. Een resultaat van doorgedreven inspanningen van alle medewekers op alle sites dat gezien mag worden. Tegelijk is dit de basis voor de toekomst van het bedrijf.

Zo was Anaf de pionier van de vleugeloverdekkende deur in België. Ook op designvlak brachten wij verschillende vernieuwingen op de markt. Om niet gekopieerd te worden, heeft Anaf de laatste 45 jaar voor heel wat oplossingen uitvindersoctrooien op haar naam geschreven.

Ondertussen wordt de consument steeds mondiger en wenst hij beter geïnformeerd te worden. Een assertieve eindklant heeft behoefte aan sterke merken met een duidelijke boodschap. Sedert 2015 neemt Anaf daarom deel aan alle belangrijke handelsbeurzen, waaronder Batibouw in Brussel, Bisbeurs en Polyclose te Gent, Batimat in Parijs en Habitat in Luik. Zo dragen we ons steentje bij aan de bekendmaking van onze producten en oplossingen bij het brede publiek en ondersteunen we tegelijk ook uw verkoop.

Naast een verhoogde offline aanwezigheid via beursdeelnames investeren we ook volop in een hedendaagse aanpak van onze online aanwezigheid. Met ons het online concept Deuradviseur/Porteconseil (check onze vernieuw(en)de website www.deuradviseur.be) zetten we onze deuroplossingen en realisaties online extra in de verf. Een troef waar onze klanten rechtstreeks van meeprofiteren door de dealer-locator die rechtstreeks warme leads in hun mailbox bezorgt. Het stijgende aantal bezoekers op de Deuradviseur website verklaart waarom klanten ons berichten dat ze regelmatig een verkoop hebben gerealiseerd ten gevolge van het Deuradviseur-concept.

Vanaf 2017 treedt Anaf nog verder in het voetlicht. We trekken opnieuw de kaart van de klant met onze reeks opleidingen binnen het kader van de Anaf Academy. Hier koppelen we technisch en commercieel inzicht aan een hands-on opleiding in de buurt van de klant. Zo krijgt u inzicht in het belang en de meerwaarde van de deuroplossingen die Anaf aanbiedt voor de consument en kan u nog overtuigender en kwalitatiever verkopen.

Het mag duidelijk zijn dat we met Anaf streven naar een maximale zichtbaarheid voor onze producten en voor ons Deuradviseur concept en dat we hierin blijven investeren. De volgende stap in dit proces is het verbeteren van de zichtbaarheid van ons hoofdkantoor en onze productiesite te Oeselgem.

Wij zijn ervan overtuigd dat we onze merken en onze klanten maximaal dienen door ons te vestigen op een locatie met sterke visibiliteit langs een belangrijke invalsweg in West-Vlaanderen. Naar deze locatie zijn wij dan ook actief op zoek. Een goed ontsloten locatie zal ook een belangrijke kostenbesparing met zich meebrengen voor de distributieactiviteit die onze site Oeselgem in eigen beheer vervult ten behoeve van onze zustersite in Kinrooi. De bedrijfsgebouwen te Oeselgem werden inmiddels te koop aangeboden.

Met een bedrijfscashflow van meer dan 800.000 euro per jaar, een eigen kapitaal van circa 2.000.000 euro en nauwelijks bankschulden, zal Anaf op die manier zijn succes verder maximaal bestendigen.

Indien u vragen zou hebben omtrent de inhoud van dit bericht en/of het bezoek wenst van een directielid of een buitendienstmedewerker voor een update van onze merkenstrategie en productassortiment, aarzel dan niet om ons te contacteren.